Privacyverklaring

Schoonmaak.Amsterdam respecteert de privacy van zijn opdrachtgevers, medewerkers en andere relaties en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons geeft vertrouwelijk wordt behandeld. 

Doeleinden voor verwerking
Je gegevens worden verwerkt voor verschillende doeleinden:

Aanvraag offerte of informatie
Als je telefonisch, schriftelijk of via de website (Whatsapp, Facebook enz). contact met ons opneemt, dan vragen wij je naam, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres. 
Wij verwerken de gegevens uitsluitend ten behoeve van een inhoudelijke reactie op je vraag.
Na verwerking worden de gegevens onmiddellijk verwijderd.

Opdrachtgevers
Als je besluit Schoonmaak.Amsterdam een opdracht te verlenen, dan verwerken wij in ons systeem je naam, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres. De gegevens worden verwerkt ten behoeve van de levering van onze diensten, producten en het opstellen van facturen.
Na beëindiging van de opdracht verwijderen wij je gegevens binnen de wettelijke termijn.

Financiële administratie
Schoonmaak.Amsterdam is verplicht overeenkomsten, salarisspecificaties en facturen gedurende de wettelijke termijn te bewaren.

Sollicitatie
Als je solliciteert bij Schoonmaak.Amsterdam vragen wij je naam, geboortedatum, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres. Je kunt een cv en nadere informatie toevoegen.
De informatie wordt uitsluitend ten behoeve van je sollicitatie gebruikt en uiterlijk vier weken na afronding van de sollicitatie verwijderd.
In geval je in dienst treedt, worden je gegevens bewaard voor onze personeelsadministratie.  

Beveiliging
Schoonmaak.Amsterdam gaat uiterst zorgvuldig om met je gegevens en neemt optimale technische en organisatorische maatregelen om
deze te beschermen en te beveiligen. 

Alleen personen die noodzakelijkerwijs toegang nodig hebben tot de gegevens mogen deze inzien en verwerken.

Inzage, correctie en recht van verzet
Als je gegevens bij Schoonmaak.Amsterdam bekend zijn, heb je het recht je gegevens in te zien. 
Indien het door Schoonmaak.Amsterdam verstrekte overzicht van je gegevens onjuistheden bevat, zullen wij op eerste verzoek je gegevens wijzigen, dan wel te verwijderen.

Privacyverklaring Schoonmaak.Amsterdam


Schoonmaak.Amsterdam respecteert de privacy van zijn opdrachtgevers, medewerkers en andere relaties en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons geeft vertrouwelijk wordt behandeld. 

Doeleinden voor verwerking
Je gegevens worden verwerkt voor verschillende doeleinden:

Aanvraag offerte of informatie
Als je telefonisch, schriftelijk of via de website (Whatsapp, Facebook enz). contact met ons opneemt, dan vragen wij je naam, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres. 
Wij verwerken de gegevens uitsluitend ten behoeve van een inhoudelijke reactie op je vraag.
Na verwerking worden de gegevens onmiddellijk verwijderd.

Opdrachtgevers
Als je besluit Schoonmaak.Amsterdam een opdracht te verlenen, dan verwerken wij in ons systeem je naam, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres. De gegevens worden verwerkt ten behoeve van de levering van onze diensten, producten en het opstellen van facturen.
Na beëindiging van de opdracht verwijderen wij je gegevens binnen de wettelijke termijn.

Financiële administratie
Schoonmaak.Amsterdam is verplicht overeenkomsten, salarisspecificaties en facturen gedurende de wettelijke termijn te bewaren.

Sollicitatie
Als je solliciteert bij Schoonmaak.Amsterdam vragen wij je naam, geboortedatum, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres. Je kunt een cv en nadere informatie toevoegen.
De informatie wordt uitsluitend ten behoeve van je sollicitatie gebruikt en uiterlijk vier weken na afronding van de sollicitatie verwijderd.
In geval je in dienst treedt, worden je gegevens bewaard voor onze personeelsadministratie.  

Beveiliging
Schoonmaak.Amsterdam gaat uiterst zorgvuldig om met je gegevens en neemt optimale technische en organisatorische maatregelen om
deze te beschermen en te beveiligen. 
Alleen personen die noodzakelijkerwijs toegang nodig hebben tot de gegevens mogen deze inzien en verwerken.

Inzage, correctie en recht van verzet
Als je gegevens bij Schoonmaak.Amsterdam bekend zijn, heb je het recht je gegevens in te zien. 
Indien het door Schoonmaak.Amsterdam verstrekte overzicht van je gegevens onjuistheden bevat, zullen wij op eerste verzoek je gegevens wijzigen, dan wel te verwijderen.

winckle nv

Artikel 1: Begripsomschrijvingen
a. Werkzaamheden:
Schoonmaakwerkzaamheden en/of andere bedrijfsdiensten.

b. Partijen:
1. Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon, ten behoeve van wie op basis van deze voorwaarden werkzaamheden worden verricht. Niet als opdrachtgever in de zin van deze voorwaarden kan worden beschouwd de natuurlijke of rechtspersoon ten behoeve van wie in onderaanneming schoonmaakwerkzaamheden en/of andere bedrijfsdiensten worden verricht, terwijl die werkzaamheden door hemzelf zijn aangenomen.
2. Aannemer: Dora, die op basis van deze voorwaarden ten behoeve van de opdrachtgever werkzaamheden uitvoert.

c. Werkprogramma:
Een formulier waarop Dora in overleg met de opdrachtgever een werkomschrijving heeft aangegeven, zo mogelijk met vermelding van plaats, tijd en frequentie van de verschillende soorten werkzaamheden.

d. Object:
Het schoon te houden (deel van) een roerend of onroerend goed.


Artikel 2: Offerte
Alle offertes zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk anders is vermeld.


Artikel 3: Opdrachtbevestiging
Nadat door Dora de inhoud van de overeenkomst is bevestigd door toezending aan de opdrachtgever van de opdrachtbevestiging plus het werkprogramma, mag Dora er van uitgaan, dat de opdrachtgever zich met opdrachtbevestiging en werkprogramma volledig akkoord heeft verklaard, tenzij de opdrachtgever binnen acht dagen na ontvangst van de opdrachtbevestiging en het werkprogramma Dora middels aangetekend schrijven van het tegendeel bericht.

b. Uitsluitend de voorwaarden, gesteld op de opdrachtbevestiging en het daarbij behorende werkprogramma, zijn bepalend voor de inhoud van de tussen partijen geldende overeenkomst.

c. Bij eenmalige werkzaamheden wordt de opdrachtgever geacht met de opdrachtbevestiging en het werkprogramma te zijn akkoord gegaan, doordat hij deze heeft ondertekend, of doordat hij heeft toegestaan dat met de uitvoering der werkzaamheden wordt begonnen.


Artikel 4: Wijziging van de overeenkomst
Wijzigingen van hetgeen volgens de opdrachtbevestiging is overeengekomen, zijn, behoudens in de gevallen genoemd in artikel 6 lid b en artikel 9 lid c van deze Algemene Voorwaarden, voor partijen slechts bindend, indien die wijzigingen door partijen schriftelijk zijn overeengekomen, in de vorm van een aanvullingsclausule op de oorspronkelijke opdrachtbevestiging.


Artikel 5: Onderaanneming
a. Dora zal slechts met schriftelijke toestemming van de opdrachtgever de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk door derden laten verrichten. Deze toestemming is niet vereist voor glazenwaswerkzaamheden en/of éénmalige werkzaamheden.

b. Dora zal de opdrachtgever op de hoogte stellen indien glazenwaswerkzaamheden en/of éénmalige werkzaamheden door derden zullen worden verricht.

c. Voor onderaanneming ten behoeve van Dora zijn de Algemene Voorwaarden van Onderaanneming van toepassing.


Artikel 6: Uitvoering van de overeenkomst
a. De werkzaamheden zullen overeenkomstig het werkprogramma worden uitgevoerd.

b. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt, dat kleine afwijkingen noodzakelijk of wenselijk zijn en daarnaast ook uitgevoerd kunnen worden, kan de aannemer, zonder dat prijsaanpassing plaatsvindt, de uitvoering naar eigen inzicht wijzigen. Zulks is echter uitsluitend toegestaan, indien het aldus gewijzigde werkprogramma tenminste een vergelijkbare kwaliteit garandeert én de afwijkingen aan de opdrachtgever worden medegedeeld.

c. Indien het de aannemer tijdens de uitvoering van de overeenkomst mocht blijken dat blijvende afwijkingen van het werkprogramma noodzakelijk zijn, en indien die afwijkingen zodanig zijn dat zij gepaard gaan met een prijsaanpassing, zal die prijsaanpassing geschieden in overleg tussen partijen en met inachtneming van het bepaalde in artikel 4.

d. Tenzij anders is overeengekomen, zullen de werkzaamheden uitsluitend worden uitgevoerd op werkdagen - niet zijnde christelijke of nationale feestdagen - van maandag tot en met vrijdag. Indien plotseling intredende bijzondere omstandigheden zulks noodzakelijk maken naar het oordeel van de opdrachtgever, dan wel Dora, kan in overleg van het hier bepaalde worden afgeweken.


Artikel 7: Contractnaleving en controle
a. Indien gedurende de looptijd van de overeenkomst door de opdrachtgever geconstateerd wordt, dat de uitvoering van het werkprogramma in belangrijke mate in negatieve zin afwijkt van hetgeen overeengekomen is, of indien de opdrachtgever aan de hand van een tevoren tussen partijen schriftelijk overeengekomen kwaliteitsnormerings- en -controlesysteem constateert, dat het resultaat van

de uitvoering van het werkprogramma duidelijk beneden het tevoren afgesproken niveau blijft, zal de opdrachtgever Dora onverwijld schriftelijk in kennis stellen van de door hem geconstateerde afwijking(en).

b. Bedoelde schriftelijke inkennisstelling bevat tenminste:

1. een nauwkeurige omschrijving van tijdstip, ruimte, aard en ernst van de geconstateerde afwijking;

2. een redelijke termijn waarbinnen de aannemer de geconstateerde afwijking dient te herstellen.

c. Indien door de aannemer de geconstateerde afwijking niet binnen de gestelde termijn of niet op behoorlijke wijze wordt hersteld, staat het de opdrachtgever vrij de gesloten overeenkomst onmiddellijk en zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden.
De opdrachtgever zal Dora van de ontbinding van de overeenkomst bij aangetekend schrijven in kennis stellen.
Van ontbinding van de overeenkomst zal evenwel geen sprake zijn, indien de geconstateerde afwijking de eerste afwijking is die door de opdrachtgever aan de aannemer gemeld is binnen een periode van zes maanden, of indien de geconstateerde afwijking van zo gering belang is, dat bij redelijke afweging van de belangen van de opdrachtgever en Dora een zodanige afwijking niet tot ontbinding van de overeenkomst zou mogen leiden.


Artikel 8: Hulpmiddelen
a. Alle kosten van de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde hulp- en reinigingsmiddelen zijn bij de prijs inbegrepen. Dora is vrij in zijn keuze van hulp- en reinigingsmiddelen, tenzij anders is overeengekomen.

b. In afwijking van het hierboven onder a. bepaalde, zal de opdrachtgever het voor de uitvoering van het werkprogramma benodigde water, elektriciteit en gas kosteloos ter beschikking stellen. Bij glazenwaswerkzaamheden aan de buitenkant van het object is het de aannemer toegestaan kosteloos gebruik te maken van de voorzieningen die aan het gebouw ten behoeve van buitenwerkzaamheden aanwezig zijn.

c. In overleg tussen opdrachtgever en Dora zullen voldoende afsluitbare ruimten, zoals werkkasten en dergelijke, voor materiaalopslag, uitsluitend voor gebruik door Dora, kosteloos ter beschikking worden gesteld. De opdrachtgever is gehouden om de bedrijfsmiddelen (daaronder mede begrepen materialen, middelen en machines) van Dora, die in haar ruimte wordt gebruikt en opgeslagen, als een goed huisvader te beheren, de bedrijfsruimte goed af te sluiten en alle maatregelen te nemen die voor

het behoud van die bedrijfsmiddelen noodzakelijk zijn. De ten behoeve van de schoonmaakwerkzaamheden ingezette materialen, bedrijfsmiddelen en machines blijven eigendom van Dora. De opdrachtgever is gehouden om op eerste verzoek van Dora eraan mee te werken, dat de aannemer bedoelde goederen terug kan nemen.

d. In overleg met Dora zal de opdrachtgever ten behoeve van het personeel van Dora voldoende faciliteiten kosteloos ter beschikking stellen, zoals garderobe, berging en dergelijke.


Artikel 9: Prijs
a. De prijs is gebaseerd op de wensen van de opdrachtgever en op de bij de opname van de werkzaamheden aanwezige, opgegeven of aangenomen oppervlakte en bezetting, aankleding, inventaris, gebruik en bestemming van het object.

b. Indien in de in lid a. van dit artikel genoemde omstandigheden wijzigingen optreden die naar het oordeel van Dora prijsaanpassingen noodzakelijk maken, zal prijsaanpassing in overleg met de opdrachtgever en met inachtneming van artikel 4 geschieden.

c. Indien tijdens de looptijd van de overeenkomst een wijziging plaatsvindt in de loon- en/of andere kosten van Dora, ten gevolge van (een) wijziging(en) in de betrokken cao, dan wel als gevolg van wetten, besluiten of beschikkingen van overheidswege van een dwingend karakter, of indien wijzigingen plaatsvinden in de kosten van de gebruikte hulpstoffen, materialen, transportmiddelen en
dergelijke, zal een aanpassing van de contractprijs plaatsvinden.


Artikel 10: Betaling
a. Facturering zal plaatsvinden tegen het einde van de maand waarin de werkzaamheden zijn uitgevoerd, dan wel uiterlijk in de derde week na oplevering van het werk.
Betaling dient te geschieden binnen vijftien dagen na factuurdatum.

b. Indien betaling nà deze termijn geschiedt zal de wettelijke rente in rekening worden gebracht.

c. Dora is bevoegd de werkzaamheden op te schorten indien de opdrachtgever ondanks sommatie weigert te voldoen aan de betalingsverplichtingen.

d. Alle kosten vallende op een eventuele gerechtelijke of buitengerechtelijke invordering, zijn voor rekening van de opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op 15% van de hoofdsom.

e. Het is de opdrachtgever niet toegestaan om zijn (vermeende) vorderingen op de aannemer te verrekenen.


Artikel 11: Eigendomsvoorbehoud
Als Dora goederen aan de opdrachtgever verkoopt, zoals schoonmaakmiddelen en sanitaire benodigdheden, behoudt Dora zich de eigendom van de goederen voor, totdat de op de goederen betrekking hebbende rekeningen door de opdrachtgever zijn betaald. Dora is gerechtigd om zonder verdere aanzegging de goederen, voor zover niet verbruikt, terug te nemen nadat de vervaltermijn van de ter zake van die goederen door haar aan de opdrachtgever gezonden rekeningen zal zijn verstreken.


Artikel 12: Aansprakelijkheid
a. Dora is uitsluitend aansprakelijk voor schade aan het gebouw, de inventaris, personen of eigendommen van personeel van de opdrachtgever, als die schade het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming c.q. nalatigheid van Dora, haar personeel of onderaannemers bij de uitoefening van de overeengekomen werkzaamheden. Die aansprakelijkheid kan niet meer belopen dan een maximumbedrag ad € 1.134.000 per gebeurtenis. Boven € 1.134.000 is Dora niet aansprakelijk. Partijen kunnen schriftelijk, voor wat betreft de aansprakelijkheid van Dora een ander maximumbedrag overeengekomen (zie lid b van dit artikel).

b. Bij het aangaan van de overeenkomst kan, indien zulks wenselijk wordt geacht, worden overeengekomen dat de aansprakelijkheid van Dora voor schade, te wijten aan opzet of grove schuld van Dora, haar personeel of onderaannemers die aan het gebouw, de inventaris, personen of eigendommen van personeel van de opdrachtgever wordt toegebracht, op een hoger bedrag dan
€ 1.134.000, doch niet meer dan € 2.500.000 per gebeurtenis wordt vastgesteld. De meerkosten die Dora heeft door het verzekeren van deze uitbreiding van de aansprakelijkheid zullen, tenzij anders overeengekomen, in rekening worden gebracht bij de opdrachtgever.

c. De schade, zoals bedoeld in lid a en b waarvoor Dora tot aan het genoemde c.q. overeengekomen maximum aansprakelijk is, blijft beperkt tot de directe materiële schade en letselschade. Dora is nimmer aansprakelijk voor vermogensschade en gevolgschade. Bij verlies van sleutels worden uitsluitend de kosten voor het vervangen van sleutels vergoed.

d. Dora heeft een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB) afgesloten met het oog op de in voorgaande leden bedoelde aansprakelijkheid. Bij zaken onder opzicht komt in afwijking van het gestelde in lid a en b de schade voor vergoeding in aanmerking tot het bedrag waartegen Dora verzekerd is, met een minimum verzekerd bedrag van € 50.000 per aanspraak en € 100.000 per verzekeringsjaar.

e. Voor schades die niet zijn genoemd in dit artikel is Dora niet aansprakelijk.

f. Dora aanvaardt bij gebruik van een hoogwerker geen aansprakelijkheid voor schade aan beplanting, gazons, bestrating, leidingen, putten e.d.

g. De opdrachtgever vrijwaart Dora voor aanspraken van derden wegens of ten gevolge van de uitvoering van deze overeenkomst geleden schade.

h. De opdrachtgever is verplicht om een schade binnen veertien dagen na het schadevoorval te melden.


Artikel 13: Relatiebeding
a. Het is de opdrachtgever niet toegestaan, om tijdens de looptijd van de arbeidsovereenkomst van personeel van Dora, respectievelijk gedurende de duur van de overeenkomst tussen opdrachtgever en Dora en gedurende een periode van zes maanden na beëindiging daarvan, personeel van Dora in dienst te nemen, respectievelijk op enigerlei wijze, direct of indirect, en buiten Dora om, in te schakelen voor het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van de opdrachtgever.

b. Indien zonder toestemming van Dora door de opdrachtgever een arbeidsverhouding en/of een andere overeenkomst tot het verrichten van vergelijkbare werkzaamheden/diensten wordt aangegaan met de in lid a. van dit artikel bedoelde werknemers, binnen de in lid a genoemde periode van zes maanden, verbeurt de opdrachtgever aan Dora een boete van € 500 per bedoelde arbeidsverhouding/overeenkomst per week of gedeelte van een week dat een zodanige arbeidsverhouding/overeenkomst heeft geduurd, respectievelijk nog voortduurt.


Artikel 14: Duur van de overeenkomst en beëindiging
a. De overeenkomst wordt geacht te zijn aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen.

b. Beëindiging van de overeenkomst kan, door beide partijen, slechts bij aangetekend schrijven geschieden.

De opzegtermijn bedraagt in alle gevallen minimaal drie maanden en vangt aan:
- bij opzegging door Dora: op het moment dat opzegging bij aangetekend schrijven is geschied.
- bij opzegging door opdrachtgever:
1. indien Dora meedingt in een nieuwe aanbestedingsprocedure: op het moment dat de nieuwe aannemer schriftelijk aan Dora bekend is gemaakt;
2. indien Dora niet meedingt in een nieuwe aanbestedingsprocedure: op het moment dat opzegging bij aangetekend schrijven is geschied, echter met dien verstande, dat minimaal 1 maand van de opzegtermijn dient te liggen na het moment, waarop de nieuwe aannemer of het besluit tot heraanbesteding schriftelijk aan Dora bekend is gemaakt.

Opzegging geschiedt tegen het einde van de kalendermaand.

c. Onverminderd het bepaalde in het vorige lid zijn partijen bevoegd de gesloten overeenkomst ook met onmiddellijke ingang, zonder rechterlijke tussenkomst en zonder dat enige ingebrekestelling zal zijn vereist, geheel of gedeeltelijk te ontbinden, op het moment dat:
1. de wederpartij surseance van betaling aanvraagt;
2. de wederpartij in staat van faillissement is verklaard.


Artikel 15: Contractwisseling en werkgelegenheid
a. Dora zal haar personeel belonen conform de geldende cao-bepalingen. Zij zal alle inhoudingen en afdrachten verrichten voor Loonbelasting, premie Sociale Verzekeringswetten, A.O.W. etc. Dora vrijwaart de opdrachtgever voor alle aanspraken dienaangaande.

b. Dora verbindt zich jegens de opdrachtgever zich te gedragen conform het bepaalde omtrent werkgelegenheid bij contractwisseling in de Collectieve Arbeidsovereenkomst in het Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf (CAO). Dora zal derhalve zowel bij het aangaan van de overeenkomst met de opdrachtgever, alsook bij beëindiging ervan – voor zover hierbij sprake zal zijn van contractwisseling - in overleg treden met de andere in het geding zijnde aannemer, teneinde zoveel mogelijk werkgelegenheid te behouden, en om uitvoering te geven aan een, conform CAO, mogelijk op één van beide aannemers rustende verplichting tot het aanbieden van een arbeidsovereenkomst aan het schoonmaakpersoneel.

c. Voor zover de opdrachtgever, na beëindiging van de overeenkomst met Dora, de werkzaamheden zoals genoemd in artikel 1 lid a niet uitbesteedt aan een ander doch inbesteedt, zijn de artikelen BW 7:662 e.v. inzake overgang van onderneming van toepassing.


Artikel 16: Overmacht
a. Indien de overeengekomen werkzaamheden door overmacht bij de opdrachtgever, tijdelijk - ten hoogste drie maanden - niet of slechts ten dele kunnen worden uitgevoerd, geeft zulks geen recht op vermindering van de overeengekomen totaalprijs voor die periode.

b. Indien de overmacht langer duurt dan de in lid a. van dit artikel genoemde termijn, zullen Dora en de opdrachtgever overleg plegen over de totaalprijs die zal gelden voor de resterende overmachtsperiode.

c. Indien door maatregelen van de opdrachtgever uitvoering van de overeengekomen werkzaamheden tijdelijk niet of slechts ten dele kan geschieden, respectievelijk niet zinvol is, geeft zulks geen recht op vermindering van de overeengekomen totaalprijs voor die periode.


Artikel 17: Geschillen
a. Alle geschillen omtrent interpretatie, uitvoering en beëindiging van de overeenkomst zullen, met uitsluiting van de burgerlijke rechter en van hoger beroep, ter berechting worden voorgelegd aan de Raad van Arbitrage voor de Schoonmaak- en Bedrijfsdienstenbranche. Een geschil is aanwezig, wanneer één van partijen verklaart dat zulks het geval is.

De betreffende verklaring dient per aangetekend schrijven aan de wederpartij te worden medegedeeld.

b. Behandeling van een geschil door de Raad van Arbitrage voor de Schoonmaak- en Bedrijfsdienstenbranche schorst de mogelijkheid de overeenkomst als ontbonden te beschouwen op grond van feiten welke aanleiding waren tot het gerezen geschil.

c. De Raad van Arbitrage voor de Schoonmaak- en Bedrijfsdienstenbranche zal het geschil berechten conform het hem opgelegde reglement.

Amsterdam, februari 2012